tisdag 31 augusti 2010

Skolstart

I morse krånglade jag mig i ett par byxor som nytvättade är så tighta att det antagligen blir ofrivillig sterilisering om man sätter sig ner. Modehetsen - Hannah 1-0.

Skolstart idag. Upprop, lite information och sedan en introduktionsföreläsning. "- Ni kommer hit med en uppfattning om vad politik är. Mitt jobb är att se till att ni är förvirrade när ni går härifrån". Jo tack, förvirrade kan vi lugnt säga att vi var. Men det blir nog bra i slutändan. På torsdag börjar vi med politisk teori, det ser jag verkligen fram emot!

Imorgon föreläsning 13-15, och sedan har jag lovat grannen att hjälpa honom hitta en klänning till en Rocky Horror Picture Show-fest. Vi såg förresten den filmen igår. Hahaha, helt jäkla underbar! Känner för att göra The Time Warp mest hela tiden.

Avslutar med att citera Sofie:
"Du vet att du misslyckats i uppfostran av dina barn om:
- De blir moderater

- De blir orienterare

- HV71 är laget i deras hjärtan"

Så sant som det är skrivet! :D

1 kommentar:

Anna sa...

En och en halv av tre, bådar inte gott för framtiden...