måndag 20 september 2010

Nackspärr

Valresultatet blev ju inte riktigt vad jag hade hoppats på. Framförallt hade jag hoppats på maktskifte och att SD inte skulle komma in, men så blev det ju inte. Hade faktiskt föredragit att alliansen fick egen majoritet så att inte SD skulle få den vågmästarroll de nu fick.

Ska bli intressant att se vad som händer nu. Både objektivt och sett utifrån ens egna åsikter och värderingar.

Vi hade i alla fall en mysig valvaka här i korridoren. Tända ljus, hemmagjorda hamburgare (vi hade till och med bakat brödet själva) och klyftpotatis. SVT:s valvaka på tv:n samtidigt som vi följde räkningen valdistrikt för valdistrikt på valmyndighetens hemsida. Som ni ser är smeknamnet Nerdville inte direkt oförtjänt, haha.

För övrigt har jag nackspärr och vill bara gråta om jag försöker vrida på huvudet. Har tagit en lång varm dusch och försökt stretcha nacken lite, och nu har jag blivit beordrad värktablett och halsduk på. Bäst att lyda.

Inga kommentarer: