onsdag 11 augusti 2021

Nya husdjur, ny bil, nytt gymkort

Nya husdjur
I fredags åkte vi till Båstad för att hämta hem ett akvarium. En kollega till mig ska flytta och ville skänka bort det, och Jonas har velat ha ett akvarium hur länge som helst så vi slog till. Med akvariet följde två sköldpaddor, en mal, all utrustning man kan tänkas behöva och lite till. Så nu är vi ägare till sköldpaddorna Leonardo och Donatello och malen som hette Jack, men som Jonas har döpt om till Ingvar. Axel är supernyfiken och stannar ofta till vid akvariet och pratar med dem. Donatello är nyfiken och social och kommer gärna fram och hälsar. Leonardo är lite mer reserverad men har börjat bli lite mer nyfiken han också. Ingvar är smått gubbtjurig (därav namnet, haha) och flyttar sig mest undan från de andra. 



Ny bil
I måndags köpte vi ny bil! Vi har spanat på Seat Ibiza eller Leon ett tag, och nu slog vi till på en Ibiza. Vi hade först tänkt en begagnad från -18-19, men den handpenning vi hade planerat att lägga gav en mer än rimlig månadskostnad för denna så vi slog till. På tisdag ska vi hämta den och det ska bli fantastiskt trevligt att äga en helt ny bil.



Nytt gymkort
Igår var jag på gymmet för första gången sedan innan graviditeten! Det är dock bara det fysiska kortet som är nytt, själva medlemskapet har jag haft sedan vi flyttade ner hit. Jag gick dit på bemannad tid ifall det skulle vara något konstigt med kortet, det var det inte men fingeravtrycksläsaren vid dörren ville inte läsa av mitt. När vi skulle registrera det igen så upptäckte hon att jag varit medlem ett bra tag och då fick jag ett nytt kort som matchade medlemsnivån. Sedan tränade jag ungefär i en timme och det var SÅ skönt! Jag orkar ju inte lika mycket som förr, men jag kände att jag hittade kontakten med musklerna och det var en så skön känsla. Planen är 1-2 pass i veckan nu till en början.

Inga kommentarer: