tisdag 12 december 2023

Livehockey och skridskopremiär

I torsdags gjorde jag något fruktansvärt onödigt: jag åkte hem med tåget för att hämta bilen. Dock hade jag inte så mycket att välja på pga. väskförbudet som gör det omöjligt att åka direkt från jobbet. Så jag var hemma ungefär en timme och pussade på mina killar innan jag satte mig i bilen och åkte mot Malmö. Det bjöds knappast på någon glimrande hockey men jag var där, vi hördes mer än malmös fans (visserligen inte så himla svårt...) och det blev 3 poäng till Cluben. Fint.

I lördags hade jag och Axel lite egentid på eftermiddagen/kvällen och då invigde vi Axels skridskor på isbanan på Sundstorget! Jag fick hålla i båda hans händer i två varv, sen hittade han balansen och stapplade runt på egen hand. Så himla duktig! Vi åkte i över en timme, sen gick vi hem och målade vattenfärg och tittade på hockey. 

Tyvärr har snön regnat bort de senaste dagarna och nu är det vanlig skånsk vinter igen - fuktigt och tre plusgrader. Usch och blä. Men vi fick i alla fall 1,5 vecka med snö och det är mer än vad man brukar här nere!



 

Inga kommentarer: