tisdag 25 juni 2024

Vecka 25

Midsommarvecka, sommarlovsvecka! Axel gick in i sommarlovet med en gigantisk bula i pannan då han sprang och ramlade ute på förskolan näst sista dagen. Onsdagen var hans sista dag för terminen och jag höll på att inte få med honom hem, för han "vill gå hem SIST!". Till slut lockade dock Backhaus och kaka för mycket, så vi gick dit och han fick fritt välja en sommarlovskaka för honom och pappa att dela på. När vi kom hem stod hans sommarpresent och väntade i hallen - ett alldeles eget fiskespö! Det fick såklart invigas i Råån innan middag.

Midsommarafton firade vi med picknick på Fredriksdal vid lunch, det var soligt och varm och väldigt mysigt. Sedan blev dock vädret sämre men det gick ingen nöd på oss, vi tog det lugnt hemma och njöt mest av långhelg tillsammans. I övrigt bestod helgen av en del fiske för Jonas, en del träning för mig och mycket pärlande och lek med tågbana för Axel. Lagom uppladdning för ensamma jobbdagar för mig, och för lediga dagar för killarna.

Bilden visar faktiskt inte exakt hur blå den var

Sommartårta på jobbet

Lycka!


Ingen fisk, men så nöjd

Mental förberedelse för boxböj


Picknickmys


❤️


Skål pappa!


I julas fick vi övertala honom att ens ha flugan en kort stund, men NU går den bra


Veckans nattningscitat: "Mammaaa.... ibland när jag kommer in till er säng så är ni inte där, och då ser jag att ni äter CHIIIIIIIPS!"

Inga kommentarer: