tisdag 8 januari 2013

När argument tar slut


Jag är så trött på all rasistisk bullshit och alla länkar till fria tider som en person har spridit på facebook att jag till sist började svara på dem, och med nationalekonomiska teorier visa att det inte finns något som säger att all arbets- och hemlöshet försvinner automatiskt bara för att man stoppar invandringen och utvisar folk*.

Oftast har det slutat som på bilden.

Och att bli kallad idiot för att jag inte rakt av tror på allt som står på fria tider (visst, ibland har de poänger men oftast överdriver de något enormt. Lite som ett främlingsfientligt aftonbladet alltså) kan jag ta. För jag vet annorlunda. Jag ser mig själv i spegel och ser någon som inte förbehållslöst tror på allt som skrivs. Jag ser någon som dag för dag får större förståelse för hur samhället hänger ihop. Och jag är jävligt stolt över den jag ser.




*Jag skojar inte, det var ett autentiskt resonemang från personen.

Inga kommentarer: