måndag 8 december 2014

Veckan som gått

Måndag: Ledig. Fram och tillbaka mellan Ängelholm och Helsingborg, första gången för att hämta paket och gå med Aissa i Pålsjö. Andra gången för att gömma nämnda paket hemma, eftersom jag lyckades glömma mina nycklar första gången. Den gången fick Aissa stanna hemma, för på väg tillbaka till Ängelholm skulle jag stanna på Väla och köpa present till Jonas: en Lego Star Wars-adventskalender! Inte fullt så ambitiös som adventskalendern Kerstin gjorde när Jonas och hans syskon var små, men i alla fall... :)

Tisdag: Tenta, som med lite tur bör ha gått vägen. Svårbedömt när det är 6 frågor, en halv sida per svar och varje fråga kan ge 10 poäng. Nåväl.

Onsdag: Kursintroduktion, och jag förstår inte att jag efter 5,5 år inte lyckats lära mig att de alltid är värdelösa.

Torsdag: Ledig, men var ändå i Lund på eftermiddagen/kvällen. Mat och prat med ett par klasskamrater på Café & Le, som för övrigt var ett väldigt trevlig ställe!

Fredag: En föreläsning där jag knappt kunde hålla ögonen öppna, var så trött! Och då hade jag ändå sovit väldigt gott på natten. På kvällen kom Kerstin och Pelle hem. Satt och pratade en bra stund så vi var hemma ganska sent. Skönt att sova i sin egen säng igen, men lite konstigt att för första gången på en vecka inte ha en liten (nåja) hårboll som sällskap.

Lördag: Spelning i Malmö. Mycket trevligt och kvällens huvudakt (där Jonas f.d. arbetskamrat är sångare) blir bättre och bättre.

Söndag: Gjorde absolut ingenting!

Idag: Efter att ha sovit otroligt dåligt kände jag inte för att åka till Lund och lyssna på när doktorander presenterar sin forskning, speciellt inte när det inte var obligatoriskt. Har tränat, hämtat ut kurslitteratur på biblioteket och spelat lite istället. Mycket roligare!

Instagram-bilder

Inga kommentarer: