onsdag 23 september 2015

Den tjugotredje september

Vad har hänt sedan sist? Hockeyn har kommit igång, vi har varit hus- och djurvakter, hälsat på Birgit (Jonas mormor) på sjukhuset, träffat Minea och kanske roligast av allt: idag, efter 14 dagar över tiden, har min bästa kompis äntligen blivit mamma! Det blev en liten Cornelia och henne ska jag lära en massa dumheter! :D

Hockeyn blir jag sur bara av att tänka på. Hemmapremiären förra onsdagen var väl helt okej, typisk premiär som slutade med vinst i förlängning. Insatsen mot Rögle i lördags var dessvärre helt horribel. Ett riktigt uselt LHC som saknade sina två ledande centrar mot ett extremt taggat Rögle.. Det finns roligare tillfällen att leva med en Rögle-supporter, det är allt jag har att säga. När vi sedan tog in djuren efter matchen blev jag, för att lägga sten på bördan, biten av en gås. Jag har helt klart haft bättre kvällar.

Vi har även hunnit med att fira 5 år tillsammans! Eftersom det sammanföll med vaktandet bestämde vi oss för att laga fin middag hemma istället för att gå ut och äta som vi brukar. Vi ska dock ut och äta på lördag, för att inte bryta traditionen helt. I alla fall, det blev toast, vildand och sedan citronfromage - matkoman var total.

Idag har jag ägnat halva dagen åt att skriva på en hockeyrelaterad uppgift, och jag kopplar av från det genom att... kolla på hockey! Jag har faktiskt annat i huvudet också, jag lovar.

Förväntansfull hund, vart ska vi åka denna gång?
(Det blev Össjö)

Solnedgång i Höja

Nyfiken häst!

Össjö

Össjö



1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med två små sa...

Härligt inlägg.
Emil var så förundrad över att Jonas håller masken så bra och inte totalt skriker ut sin glädje över att Rögle vann. :)

Imorse fick barnen ytterligare en kusin: Caspers första kommentar: Stackars farfar, nu kommer han bli trött. Haha.
Tror nog han kommer lära sig att älska studiedagarna sen. En liten kille med många tankar minsann!