onsdag 22 augusti 2018

Röstmottagning

I våras anmälde jag mig som mottagare av förtidsröster och idag var det dags! Vi jobbar två och två i pass om 2-2,5 timmar och det är fullt tillräckligt kan jag meddela, med alla dessa siffror är man ganska trött i huvudet efteråt. Jag har bara sena pass så jag ska även räkna antalet röster och fylla i en dagrapport när lokalen är stängd, men det är inte särskilt betungande.

Även om det är mycket siffror att hålla reda på så är det väldigt roligt och tiden går väldigt fort. Idag har över 150 personer varit och röstat och vi räknar inte med att det kommer minska så gissningsvis kommer alla pass att flyga förbi.



Jag tycker att valforskning är väldigt intressant vilket gör detta extra roligt. Jag vet att en del tycker att jag är knäpp, men samma personer tycker också att man "äter ju bara en kaka" så vem är EGENTLIGEN knäpp här?

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med tre små sa...

Intressant att få se det lite från insidan!
Just i år funderar man ju mycket nu efter valet på hur det egentligen fungerar när man hör rapporter om försvunna röster, röster som hamnat fel och valdistrikt som rapporterat fel.
Nästan lite läskigt ett år när det är så jämnt och så ovisst....