tisdag 27 november 2018

IKEA på en lönehelg

Ibland kan man ju undra om vi saknar all form av konsekvensanalys... Det var dock förvånansvärt smidigt, med undantag för köksavdelningen (seriöst, ska hela Helsingborg renovera kök samtidigt?) så var det inte så farligt mycket folk. Det underlättar också att vi innan vi åker till IKEA har bestämt oss för vad vi ska ha, så det går rätt fort. Springa mellan butiker för att kolla och leta inspiration, det gör jag ensam eller på nätet.

I alla fall, vi kom därifrån med en byrå och en klädhängare till hallen. Jag älskar vår lägenhet men förvaringsmässigt är den en katastrof så detta var verkligen nödvändigt. I bakgrunden kan man också ana det nya soffbordet som blev helt perfekt! Nu börjar det kännas rätt så färdigt, det är de sista möblerna som saknas. Sedan är vi (jag) på jakt efter en stor rund matta till sovrummet, och byrån i hallen ska få en lampa och en eller två mindre jordglober i någon rolig färg. Älskar jordglober.



Nähä, jag kom hem vid 21 igår och nu är det dags att ge sig iväg igen. Ingen rast, ingen ro. Tur att det bara är en gång om året jag har ett möte som börjar så sent som kl. 18.00. Idag tänker jag gå hem så tidigt som möjligt som kompensation.

Inga kommentarer: