måndag 22 juni 2020

Flytt, sittdel och sommarlov

Nu har vi bott i vår nya lägenhet i lite mer än två veckor och vi trivs hur bra som helst. Det mesta är färdigt, det är lite grejer som ska ner i källaren, tavlor och gardiner ska upp och Axels rum ska inredas. Det är dock ingen panik med hans rum eftersom han sover i vårt. Mamma och pappa är INTE mogna för att han ska flytta ut, och vi alla sover bra som det är nu. Axel verkar trivas för han sover som en stock och större delen av tiden i sin säng.

I veckan ska vi tömma gamla källarförrådet och så kommer städfirman, sedan är Wieselgrensgatan redo för ny hyresgäst. Jag hoppas att nästa kommer älska lägenheten lika mycket som vi gjorde, den är värd all kärlek!

Biblioteket har fått en mysig spelhörna

Viktigaste tavlan är på plats

Häromdagen testade vi sittdelen för första gången. Den är ergonomisk så han sitter bra redan trots att han inte sitter jättebra själv. Jag vet inte om jag är riktigt redo för detta, haha. Först tog vi bort insatsen i babyskyddet och nu detta. Vem snodde mitt spädbarn?!



Idag är andra riktiga dagen på Jonas sommarlov och det gillas av Axel som är ganska pappig just nu. Dagen inledde vi med att vakna 06:30 av en herre som låg och pratade med sin sängmobil. Efter frukost bestämde vi oss för att ta en morgonpromenad i det fina vädret. När vi kom ut 5 min senare var det dock grått och kyligt så det blev en kort promenad. Sedan har jag varit och ansökt om nytt pass, Jonas har gjort synundersökning, jag har slängt en massa kartonger och Axel har haft pappamys och sparkat som en dåre i sitt gym, den lilla marodören. Fin dag!


Ett stopp under morgonpromenaden. Gunga var lite intressant, men bara om man fick kramas samtidigt!

Kul att sitta lite i gåstolen trots att man är för kort för den ännu

Glidare på eftermiddagspromenad!

1 kommentar:

Sofie sa...

Dom blir så stora så fort dom börjar sitta och börjar vara med mer!
Då man kommer på att spädbarnet börjar bli en bebis och ett tu tre så tar dom sig fram och är överallt och lite till!

<3