onsdag 21 juli 2021

Måste börja träna


Japp. Anledningen syns tydligt på den här bilden. Så fort jag lyfter Axel eller på annat vis anstränger mig så poppar magen ut för jag har verkligen inga magmuskler kvar efter förra sommaren. Jag har inga besvär av det ännu men jag vet att det bara är en tidsfråga så det är dags att stärka bålen. Rent estetiskt är jag inte jättebrydd. Visst är det kul att känna sig fin men det gör jag oavsett, detta handlar om att jag ska orka med livet med vårt lilla yrväder. 

Jag valde att behålla gymkortet under föräldraledigheten just för att komma tillbaka och stärka upp kroppen igen. Men när jag började känna mig stabil och redo så hade pandemin slagit till, och det var inte jättelockande att återgå till ett gym mitt i den. När smittspridningen gick ner igen så kom istället operationen. När den läkningen och återhämtningen var klar så var det återigen hög smittspridning. Nu tänker jag smyga igång under semestern och förhoppningsvis känns det tack vare vaccinet bekvämt även om smittan ökar igen med höstens intåg. Håll tummarna för att inget annat kommer i vägen nu bara! 😅

Inga kommentarer: