fredag 5 januari 2024

Julafton 2023

Julafton började med att tomten hade lämnat sista klappen i paketkalendern i sängen när Axel sov. Innehållet var en Paw Patrol-bil med tillhörande valpfigur och blev direkt populär. Efter frukost begav vi oss faktiskt till Bjursdalen för att åka lite pulka i världens bästa backe! Axel åkte halva backen själv, hela med mamma och pappa och vurpade bara en gång (med mamma...). Hemma igen så blev det lite dötid innan resten av julfirarna dök upp och det var dags för mat. Axel var lite otålig till och från men höll ändå ihop det väldigt bra under hela dagen. Efter mat och Kalle Anka så kom ÄNTLIGEN tomten. Jag trodde faktiskt att Axel skulle bli rädd men det var ingen fara. Han vinkade glatt genom fönstret, vägrade öppna dörren själv men hälsade glatt och sen hjälpte han tomten att dela ut julklapparna. Trodde för en sekund att tomten var avslöjad men det klarade sig! Axel fick såklart den största julklappshögen och jag tänkte att nu blir det kaos men han öppnade ett i taget, visade uppskattning och tackade för varenda ett. Han fick Paw patrol-bilar, tornet, tågbana och tillbehör, pussel, kläder, filmer, en jättefin jordglobslampa och jag har säkert glömt saker här... 

Kvällen bestod sedan av lek med sina nya bilar innan morfar fick vara den som nattade och en nöjd kille somnade gott.

Jag å min sida fick pyjamas, böcker, sminkborstar, pussel och biljetter till LHCs match mot HV på annandagen, så jag var minst sagt nöjd jag också. Gemensamt fick vi öl- och vinglas från Iittalas Essence-serie och presentkort, tomten var helt klart snäll i år!

God morgon och god jul!

I Bjursdalen

Än så länge ställer han upp på sin mammas "vi ska bara ta en bild här"

Mums!

En som nöjde sig med macka och prinskorv efter att ha konstaterat att köttbullarna "inte var goda faktiskt"

"A-X-E-L, det står mitt namn så den här får jag pilla på!"

Gammelfarfar, den enda som fick en kram när han dök upp

Det är jobbigt med julmat och Kalle 

Tomtens hjälpreda

Vår bortskämda lilla kille 💖

Gammelfarfar utsatt för valattack

Inga kommentarer: