måndag 16 december 2019

Shopping

I lördags var mina föräldrar på besök och vi tog en "liten" shoppingrunda. Vi och bebisen har blivit så bortskämda och vi är SÅ tacksamma! Vi började med att mötas på Baby V i Ängelholm, fortsatte sen med IKEA och avslutade sen det hela med smörrebröd hemma hos oss. Väldigt trevligt!

Jättefin säng från IKEA! Ser fram emot att få bädda klart, när vi igår tvättade saker vi köpt tidigare insåg vi att vi missat lakan så det får vänta lite till. En stor fördel med denna säng är att man kan plocka bort fronten och sänka madrassen helt och på så vis förlänga livslängden.


Babygym och babysitter.


Babyskyddet blev ett Maxi-Cosi Pebble Pro. Vår bil är precis för gammal för att isofix-fästen ska ha hunnit bli standard så vi får montera det med bältet. Vi fick en visning i affären och det verkade väldigt smidigt ändå.


Skötbord från IKEA. Vi har ett hopplöst badrum och ingen superbra plats att ha skötbord på egentligen så vi satsade på ett ganska litet. Egentligen inte optimalt placerat, men det är ändå för en begränsad period så det fungerar.


Nu känner vi oss ganska färdiga faktiskt och i och med att de sista stora sakerna är på plats kan vi börja packa upp saker vi köpt tidigare så det ska jag pyssla lite med under veckan tänkte jag. Tänk, snart är han här! Det känns både självklart och svindlande.

Till sist så måste jag bara visa, titta så fina saker min moster har stickat till bebisen! 💖



1 kommentar:

Sofie sa...

Ser ut som att ni är mer än redo!