tisdag 13 oktober 2020

Besök och tatuering

Det har varit aktiva dagar, främst för Axel. I torsdags eftermiddag kom mormor och morfar på besök och det blev ett besök på Telegrafen. Allt var jättespännande, så spännande att Axel tvärdäckade fem minuter efter att mormor och morfar gick till sitt hotell. Anledningen till att de var på besök var att de på fredagen skulle vara barnvakt under tiden jag tatuerade mig. Det gick jättebra och det gör mig så glad att se deras relation växa fram trots avståndet. För min del gick det också bra, tyckte inte att det gjorde nämnvärt ont denna gång faktiskt. Jag satt i sex timmar, den blev inte klar men är redan så jävla snygg! Nu hoppas jag att hon får ett återbud i slutet av året så den kan bli helt färdig! På kvällen bjöd vi på middag i form av pancettalindad kyckling, hasselbackspotatis och rödvinssås. Axel röjde runt och njöt av uppmärksamheten, och fem minuter efter att mormor och morfar gått somnade han sittande på pappas axlar. På lördagen blev det traditionsenlig fika med många deltagare då även Kerstin, Pelle och Minea var här. Strax efter det åkte mina föräldrar hem och vi tog det lugnt resten av dagen.

På söndagen tog vi först en tur till Väla för lunch och inköp av en polaroidkamera. Sen åkte vi till Sofiero och tänkte inviga den, men Axel sov i vagnen hela tiden. Sedan åkte vi och storhandlade vilket nog var Axels höjdpunkt den dagen, han älskar nämligen att åka kundvagn!

Igår var vi på babycafé på öppna förskolan och det var roligt som alltid. Jag tänkte göra handavtryck men han ville hellre kladda, så han skapade sitt allra första konstverk! Det var fyra bebisar där och det är så skönt att träffa andra vuxna och få någon form av normalitet i föräldraledigheten...

I helgen sänkte vi även hans säng och det var tur, för i soffan har han nu börjat dra sig upp mot ryggen och gå längs med den. Bebisen börjar bli ett barn!












1 kommentar:

Sofie Olsson sa...

Skönt att du ändå fick testa på Öppna förskolan och träffa andra mammor även detta helt upp och ned vända år 2020!