onsdag 9 juni 2021

Nationaldagshelgen

Vilken fantastisk helg det var! Vi började lördagen med att hela familjen promenerade och köpte frallor (om jag så bor här nere resten av livet så kommer jag ALDRIG säga annat än fralla, en bulle är något helt annat, punkt slut!) till frukosten. Stan var nästan helt folktom så Axel fick promenera hem utan att hålla i någon av oss större delen av vägen och som han älskar det. Vi fick besök och löste melodikrysset, när det var slut åkte Jonas och fiskade, Axel sov en stund och jag läste. När Axel sovit färdigt och ätit mellanmål kom Jonas hem igen och då gick vi ut till stadsparken en stund innan det var dags för grillning och middag på balkongen. 





Kolla in hans fantastiska "pandemic babe"-t-shirt! Den köpte jag från TheLittleSwedeCo. Tröjorna görs av en svensk kvinna bosatt i Calgary. Jag började läsa hennes blogg strax efter att hon träffade sin kanadensiske man och har följt henne sedan dess. De har en son som är två månader yngre än Axel och eftersom Kanada har haft lockdown och hårdare restriktioner än Sverige är han mer påverkad av pandemin än Axel vilket inspirerade henne till dessa tröjor. Jag var tvungen att ha en kände jag!

I söndags var vi vid Björkadammen utanför Sjöbo. Jag tänkte att nu jävlar kommer vi få jaga Axel och hindra honom från vattnet men han brydde sig inte nämnvärt. Han inledde med 1 h tupplur på filten och sen plockade han tusenskönor, grävde i jordhögar och lekte med sin boll. När vi kom hem blev det livets första happy meal och det kunde nog inte bli bättre i hans värld. Pommes och äppeldryck? Kanske det bästa som finns!

Myshelg!




Inga kommentarer: