lördag 11 november 2023

Det blev ett litet uppehåll

Semestern kom och gick och var väldigt fin. Konsert, Blåvik, loppisrundor, kompishäng, bad, många träningspass, många utlästa böcker, bio, djurparksbesök och bara vara. Den efterföljdes av 4 ganska intensiva veckor på jobbet men det var ju bara väntat med den sommarplaneringen. Jag överlevde i alla fall och så fort min närmsta kollega kom tillbaka så lättade det. 

Jag har gjort min sista äggdonation. Trots snäppet lägre dos den gången så fick de ut fler ägg än någonsin - 47 stycken varav hela 32 kunde frysas!

Vi har ätit oss genom:
Connecticut - steamed cheeseburger (inget recept, precis som det låter så är det ångkokt burgare)
California - california burrito
Georgia - low country boil
Arizona - navajo taco
Hawaii - loco moco
Mississippi - soul food (friterad fisk, hush pupphies, comeback sauce)
Illinois - Chicago deep dish pizza
Alabama - BBQ med deras speciella white bbq sauce
Delaware - goulash
South Dakota - Chislic
New York - esperanto doughboys
Oregon - pok pok wings
Texas - beer can chicken
Missouri - St Louis style ribs
South Carolina - chicken bog
Vermont - grilled cheese
Louisiana - jambalaya
Colorado - pork green chili
Nebraska - runza
Maryland - chicken maryland
North Carolina - Carolina style bbq pulled pork

Vad mer... Vi har firat 13 år tillsammans, det gjorde vi med bio + mat och drinkar på Telegrafen. Jag har myst med Marcus och Annas lilla Alva, och jag och Anna har även haft egentid på stan. Jag har gett blod för första gången. Jag har bokat tatueringstid. Jag har hittills i år läst 56 böcker. Hockeyn började lite svajigt men har på sistone faktiskt varit rolig vilket är en ovanlig men åh så välkommen känsla. I måndags påbörjade jag processen att bli blond och det gjorde jag faktiskt hos frisören. Blekning experimenterar jag inte med själv. Det är fortfarande en del röda toner kvar men det är uppljusat med en många blonda slingor. Nu får det vila i ca 2 månader innan vi tar nästa steg!

Inga kommentarer: