lördag 11 november 2023

Höstlov 2023

Jag jobbade mån-ons medan resten av familjen var lediga. När jag kom hem från jobbet på onsdag eftermiddag så packade vi direkt bilen och åkte mot Östergötland. Det är rätt drygt att åka så långt i mörker men vi roade oss med att lyssna på Flashback Forever så det flöt på helt ok ändå. I vanlig ordning stannade vi i Värnamo och åt, och vi kan konstatera att det inte direkt var stjärngänget som jobbade denna onsdagskväll...


På torsdagen jobbade mina föräldrar och Jonas drog iväg ut i skogen för att fiska, så jag och Axel inledde dagen med att bygga klossar och sedan tog vi en promenad. Vi började med att besöka mormor i hennes butik, sedan ville Axel kolla på tåg så vi gick upp på bron (du vet att du kommer från ett litet ställe när man kan säga så) och som tur var så kom det faktiskt ett godståg från bruket just då. Vi fortsatte med ett besök på bibliotekets lekhörna där vi träffade på en barndomskompis och hans son. Efter det gick vi hem för att äta lunch och just då kom morfar hem från jobbet, så efter det existerade jag i princip inte för Axel. På kvällen blev det pizza till middag - torgetpizza! Med RIKTIG kebabsås! Så himla gott. Dessutom vände LHC och vann mot Oskarshamn, ett lag de har haft orimligt svårt för de senaste säsongerna. Det satt lika fint som pizzan.







Fredag! Min födelsedag! Officiellt närmare 40 än 30 numera. Inledde med pannkaksfrukost och sen tog vi en promenad ner till Svartån, mysigt trots regnet. Medan Axel hängde med mormor och morfar så åkte jag och Jonas till Mjölby en sväng och åt lunch på Nyfiket. Fick fina presenter i form av Lego Hogwarts, boken Döda kvinnor förlåter inte och två biljetter till lördagens match mot Skellefteå.






Jag visste i förväg att jag skulle få två biljetter till lördagens match så därför hade jag frågat Sofie om hon ville följa med. Det ville hon såklart! Vi tog tåget in till Linköping vid 14. Kändes som gymnasietiden igen då vi åkte tåg väldigt ofta och sprang på matcher mest hela tiden. Vi hade lite tid att fördriva vilket vi bland annat på gjorde på Myrorna. Det fanns en hel del saker jag gärna hade provat men eftersom man inte fick ha några väskor med sig in på arenan var det ju hopplöst... Sen gick vi till Cioccolata där vi hade bokat bord. Vi inledde med charkbricka och varsin GT vilket var väldigt gott. Till huvudrätt blev det kycklingpasta för mig, oxfilétoast för Sofie och så vin till det. Inte alls dumt det heller. Efter en kissnödig promenad till arenan så möttes vi av galet långa köer pga. väskförbud och visitering, men de rörde faktiskt sig ganska snabbt ändå. Köer och kisspaus till trots så missade vi bara två minuter av matchen. Och vilken match det var! Skellefteå hade inte en chans. Vinst med 3-0 och fantastisk stämning i arenan. Det här gör vi om på annandagen har vi bestämt!







Söndag = färd tillbaka till Helsingborg. Stannade till hos Sofie och Pontus en snabbis och fick en fin present i form av pussel med Helsingborgsmotiv och en pusselmatta. Är inte mina vänner bäst så säg! 💖

Inga kommentarer: