fredag 19 juli 2024

Vecka 28

Den här veckan sprang verkligen förbi! På måndagen lämnade vi in bilen för att äntligen få parkeringsskadan åtgärdad, de sa att det skulle ta ungefär en vecka men vi kunde hämta den redan på onsdagen. 

Min arbetsvecka var rätt så lugn, med undantaget att jag hade lite bekymmer med två oönskade balanseringar när vi skulle köra debiteringen. Jag ändrade och testade och lyckades fan inte komma på vad felet var, tills jag upptäckte att jag avslutat på fel datum och det därför såg ut som att pengar skulle återbetalas.... vad smart man känner sig när man kommer på det efter 7 omköringar. Aja, med undantaget för det så gick det igenom utan bekymmer.

Killarna hemma ägnade sin vecka åt lekplatsbesök, både själva och med Axels bästis Emilio, promenader, fiske och besök i Kärnan. På lördagen blev det fika i Höja och sedan en tur i skogen för att plocka blåbär och svamp. Axel lämnade i vanlig ordning skogen med ungefär lika mycket blåbär i magen som i korgen. På söndagen var Jonas iväg och fiskade hela dagen, jag och Axel började med pannkaksfrukost och tågbanebyggande innan vi tog bussen till IKEA för att köpa lite småsaker. Mysigt med kvalitetstid med min favoritkille!

En arbetsvecka kvar nu, den som på förhand känns tuffast då jag ska vara ensam med verksamheter vi normalt är fem om...

Fick en parkeringsföreläsning en kväll

Vädret är allt annat än stabilt, men en kväll var det möjligt att äta middag på balkongen 

Farmors hjälpreda ska såklart plocka ägg

Blåbärsjakt

Ingen skogstur är helt komplett utan en pinne och ett vattendrag

Egenplockade blåbär och glass

Mmmm, pannkaka!

Början på ett bygge som gick från vardagsrummet till hans rum

Full koll på allt på och runt bussen

Min hjälpreda som är "staaaark!!" och bar paketet med skohyllan

Inga kommentarer: