tisdag 8 mars 2011

Mandom, mod och morske män

Ikväll börjar slutspelet på riktigt. Kvartsfinal 1:7, Skellefteå - LHC. För första gången någonsin går LHC in i en kvartsfinal utan hemmaplansfördelen, men det ska inte spela någon roll. Det är inte omöjligt att vinna där uppe, i alla fall inte om man är med från början. Och nu är det slutspel, det finns ingen anledning till att inte vara med från början. Det finns ingen ursäkt till att inte fullfölja varenda närkamp, kämpa konstant i 60 minuter och vara en pain in the ass på motståndarna. Hör jag tränarna säga "vi var inte med från början" en gång till tror jag att jag spyr. Har man motivationsproblem i ett slutspel kanske man ska byta karriär.

Matchen sänds på Tv4 Sport, och jag ska se den med Jonas, Björn och Johan. Tre personer som inte gillar LHC speciellt mycket. Det kan bli jobbigt om det skulle bli förlust ikväll.

Let the game begin
Heads will roll

Let the lions in

Start the show


1 kommentar:

Evelina sa...

Ja det förstår jag! Nu håller vi tummarna! :)