torsdag 18 juli 2013

Halvkokt kräfta

Idag har folk skrattat åt mig, och med all rätt. Vi spenderade i princip hela gårdagen i solen, först picknick på stångebrofältet och sedan bad vid Nykvarns sluss, och som vanligt så tänker jag mig inte för. Jag har bränt mig på axlarna (dock hade jag faktiskt lite färg där innan, så de går lite åt det bruna hållet, vilket är något slags rekord för mig) och på baksidan av benen. Det gör ONT! Att duscha och klä på sig i morse var något av det mest smärtsamma jag gjort på länge.

Och eftersom jag spenderade större delen av tiden liggandes på mage så är det ju bara baksidan som tagit stryk. Jag ser ut som en halvkokt kräfta, alternativt en köttbit någon glömt vända på. Mycket vackert.

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med två små! sa...

AJ aj!
Men nästan så man måste be om ett bildbevis ändå... Haha...
Solen är farlig!

Sv: Förra året så funka ju allt super och då var ingen av barnens pedagoger där. MEN då var allt fortfarande nytt. Nu har dom gått över ett år med SINA rutiner och SINA fröknar. Att då bara RYCKA bort ALLA och slänga in en hel massa nya det är bara grymt. Både mot barnen och oss föräldrar som tappar all trygghet och all tillit...
Har försökt skriva ett brev till förskolechefen så många gånger nu men får inte ner mina tankar och mina ord på ett bra sätt bara... Men hoppas det kommer.
Har allt så klart i skallen men på pappret går det inte...