fredag 4 oktober 2013

Friday I'm in love

Fast det är knappast just denna fredagen som jag är kär i, långt ifrån. Jag känner mig så jäkla risig. Svullen, öm, ont, varm och en allmänt låg sinnesstämning. Det där med mens är ett jäkligt irriterande påfund.

Mina p-piller har många positiva bieffekter, och har även gett upphov till en intressant sak. Ofta slipper jag värk nästan helt, men ungefär var tredje månad är det som att kroppen måste ta igen vad den missat på den punkten. Detta är en sådan månad. Det är ljusår bättre än vad det var innan, men problemet är att nu hinner jag ju glömma bort detta mellan gångerna. Så ironiskt nog är jag mer gnällig nu än när det var som värst på/strax efter gymnasiet.

En annan intressant sak är att trots piller så finns det knappt ens en tillstymmelse till regelbundenhet. Ibland känns min kropp verkligen som ett specialfall.

Inga kommentarer: