tisdag 5 november 2013

Remember remember the fifth of november

Remember, remember, 
The Fifth of November, 
Gunpowder Treason and Plot; 
For I see no reason why 
Gunpowder Treason should ever be forgot

Idag har jag haft upprop samt den första föreläsningen på kursen i allmän EU-rätt. Det var lite mastigt att börja på 1100-talet och sedan på två timmar arbeta sig igenom de politiska och ekonomiska samarbeten som till sist ledde fram till EU, men jag ska gå igenom det i en lugnare takt imorgon så blir det nog bra.

Efter den korvstoppningen mötte jag upp Jonas och så gick vi hem till Rikard för en liten filmkväll, och med dagens datum i åtanke var det givetvis V for Vendetta som skulle ses. Fantastisk film som jag rekommenderar skarpt!

Annars har jag lite svårt att greppa att jag faktiskt fyllde 25 år häromdagen. Jag tycker att det var igår jag fyllde 18, ungefär. Hade en lugn och fin födelsedag, inledde med brakfrukost och på kvällen var mina föräldrar och lillebror här på middag. Fick jättefina presenter och jag är otroligt tacksam! Det ska bli skönt att kunna köpa en ny säng! Inte för att det egentligen är något fel på den vi har nu, men den är ingen dubbelsäng. Det lär väl ändå sluta med att vi ligger och trängs på samma sida även i en dubbelsäng, men ändå... :D

För övrigt är femte november något att minnas även för oss Back to the Future-fans.


Inga kommentarer: