fredag 15 november 2013

Tidsfördriv

1. Tre namn jag lyssnar till:
Hannah, Hannahpanna, Hannis
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag är smart
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Förmågan att förstora upp saker i förväg. Det är aldrig så jävla farligt!
4. Detta är jag rädd för:

Att något ska hända någon närstående, cancer, spindlar
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Sömn, kramar, mat
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Äta inälvsmat, ta i kräftor, åka fritt fall
7. Detta tycker jag om att göra:
Umgås
8. Detta vill jag göra just nu:
Bli av med tröttheten som hängt över mig i två veckor nu
9. Bästa känslan:
Kärlek
10. Värsta känslan:
Maktlöshet
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner ska ha:
Intelligens, humor, tolerans
12. Vad gör du helst en lördagskväll?
Umgås med vänner, dansar till synth, tar ett glas vin på en pub, nördar tv-spel med sambon
13. Jag vill gifta mig:
Inte nödvändigtvis
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Lära mig åka skidor, åka till Kuba, köra bil genom USA
15. Min käraste ägodel:
Farmors armband och klocka
16. Något jag vill ha i present:
Ingen aning
17. Detta har jag på mig just nu:
Blå byxor, svart linne, vit kofta
18. Favoritkläder:
Just nu svart enkel klänning, vit eller grön kofta och strumpbyxor

19. Favoritdjur:
Hund och häst
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Synth, EBM, dark electro, aggrotech, new wave
21. Favoritlåt just nu:
Lyssnar mycket på The Prodigy just nu, så något med dem
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Roligaste på högstadiet och gymnasiet var SO-ämnena, tråkigast var bild. På universitetet så har nog jämförande politik varit roligast hittills, tätt följt av kursen "svenska politiska systemet". Metodkursen var visserligen väldigt nyttig, men fortfarande tråkig.
23. Stjärntecken:
Skorpion
24. En bok jag gillar:
DET

25. En film jag gillar:
Den Gröna Milen
26. Tv-program jag gillar:
Top Gear, NCIS, Twin Peaks
27. Favoritdoft:
Naomi Campbells Wild Pearl
28. Detta äter jag gärna:
Caesarsallad

29. Dricker helst:
Just nu julmust
30. Favoritgodis:
Pim Pim-, Fruxo- och Zoo-klubborna för tillfället
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Amsterdam, Prag, Kroatien, Kuba, USA
32. Färg på mina ögon:
Blå
33. Min längd:
167 cm
34. Jag tror på:
Mig själv
35. Jag spelar:
GTA V för tillfället

36. Person jag beundrar:
Många

37. Så här bor jag:
I en tvåa i centrala Linköping

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Inga faktiskt! :D
39. Det här tänder mig:
Intelligens, humor
40. Det här gör mig avtänd:
Fördomar, rasism, arrogans, allmänt korkade människor
41. Favoritfärg:
Blå, röd, grön
42. Favoritcitat: 
"To assume is to make an enemy of exactitude" - Ducky, NCIS

43. En hemlighet jag vet:
Tänker jag inte berätta här
44. Bästa present jag fått:
Årskortet på ståplats är en stark kandidat
45. Senast köpta skiva:
Var en julklapp
46. Det jag är mest nöjd över mitt utseende är:
Ögon, bröst

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Näsan. Det enda på min kropp jag inte kan förlika mig med, jag hatar den

48. Udda förmåga/egenskap:
Konstant knakande handled
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Häst
50. Vad lyssnar du på just nu:
Favored Nations - The Set Up

51. Vad har du gjort/ska du göra idag:
Har hämtat ut en tenta och spelat tv-spel. Ska äta ute

52. Var är dina föräldrar födda:
Sverige
53. Vad är det senaste du installerade på datorn:
Senaste versionen av Seterra

54. Vilken är din favoritrestaurang:
De Klomp och Hamlet i Linköping. Roy's Mat & Bar i Helsingborg

55. När badade du i en pool senast:
I måndags

56. Har du varit med i någon skolpjäs:
Ja, men inte frivilligt

57. Hur många barn vill du ha:
Två eller tre
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om:
House, metal
59.Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet:
Ja

60. Vad har du för TV-kanaler:
Basutbudet

61. Har du åkt moped någon gång:
Ja
62. Har du busringt någon gång:
Ja
63. Har du fått felparkeringsböter någon gång:
Nej
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump:
Jag skulle vilja, men risken är stor att jag fegar ur på plats
65. Vilken plats är den längs bort som du har besökt:
Berlin
66. Har du en egen trädgård:
Nej

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier:
The Simpsons

68. Kan du alla orden i nationalsången:
Ja
69. Badkar eller duschkabin:
Badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden:
V For Vendetta

71. Favoritpizza:
Inte överdrivet förtjust i någon

72. Chips eller popcorn:
Chips
73. Vilken färg på läppstift använder du:
Rött

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång:
Nej
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling:
Nej

76. Apelsin- eller äppeljuice:
Apelsin

77. Vem är den senaste som du åt ute med:
Ett stort gäng människor när Markus fyllde 30 
78. Favoritchoklad:
Det var maltesers, men kan inte äta choklad längre

79. När röstade du senast:
I kyrkovalet
80. När åt du en hemodlad tomat sist:
Vet inte om jag någonsin gjort det
81. Har du vunnit en pristävling?
Nej
82. Är du bra på matlagning:
Mycket bra enligt rykten

83. Klarar du att tanka själv:
Givetvis
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen:

Nej
85. Pepsi eller Coca Cola:
Spelar ingen roll
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb:
Räknas kökskläderna så ja
87. Vad är det du senast handlade:
Skorpor

88. Har du kräkts offentligt:
Nej

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Jag har redan kärleken, så tar väl pengarna då ;)
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Attraktion snarare

91. Har du ringt något betalnummer:
Jag har ringt och röstat på idrottsgalan eller liknande

92: Kan man vara vän med sitt ex:
Det beror väl på
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Pappa

94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Nej

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
Standardmeddelandet, inte talat in något eget

96. Vad har du i din väska:
Kalender, handkräm, plånbok, busskort, hörlurar

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Jag borstar tänderna, och att kalla det favoritsak är väl att ta i
98. Vad har du att vara tacksam för:
Massor! 
99. Var hittade du den här listan:
I ett dokument på datorn, från början på en blogg
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Sofie, Sofie och... vem mer som nu råkar läsa detta

Inga kommentarer: