fredag 4 april 2014

Friday I'm In Love

Fy fan. En förkylning/influensa som sätter sig i axlar och nacke vill jag aldrig vara med om igen. Det var nästan två veckor av huvudvärk, muskelvärk, jobbigt att röra på huvudet och svårt att hitta ett bekvämt läge att sova i. Ett tag misstänkte jag hjärnhinneinflammation, men dels så hade jag "bara" förhöjd temperatur och inte feber, och dels så hade jag inga problem med att sätta hakan mot bröstet. När jag dessutom inte hade några symptom på bakteriell inflammation så slog jag bort den tanken, eftersom den bakteriella är farligare än den som orsakas av virus. Numera så snorar och hostar jag, men så länge jag slipper problem med nacken tar jag det 11 gånger av 10!

Intressant det där. Ibland är jag otroligt hypokondrisk, och ibland nästan dumdristig åt andra hållet.

Annars så har jag fått min uppsatsidé godkänd, om än lite breddad. Ska nu med hjälp av tidigare teori och forskning lyckas formulera ny forskningsfråga och frågeställningar, och sen blir det att gräva i protokoll. Eftersom jag inte har skrivit uppsats tidigare hade jag ingenting att relatera till, så jag var lite rädd för att min idé skulle vara för enkel för att vara på C-nivå. Men så var inte fallet!

Nu ska jag fortsätta titta på hockey. LHC gjorde en fantastisk kvartsfinal och slog ut Frölunda, men nu verkar det ha tagit stopp mot Skellefteå. Inte helt oväntat visserligen, men som de uppträdde i onsdags är fan inte ett okej beteende i en semi. Ser tack och lov lite bättre ut idag i alla fall...

Inga kommentarer: