tisdag 13 maj 2014

Drama

Haha, ja herregud. Så här i efterhand kan man ju skratta, men just då var det inte så roligt.

Jonas var bjuden på Pontus svensexa och i lördags var det dags. När han är på väg hem frågar jag om de haft en rolig dag och får svaret att ja, ända tills Pontus försvann. FÖRSVANN? Min spontana tanke var att hur fan tappar man bort en kille i en rosa onepiece? Han hade vandrat iväg, och sen hade han blivit trött och då gått in i källaren i ett hyreshus och lagt sig.

Nu slutade det lyckligt, polisen hittade honom när han hade vaknat till och var på väg hem, men man hann ju tänka många tankar under tiden. Varför han vandrade iväg lär väl förbli ett mysterium, och han lär ju få höra detta resten av livet! :)

Nu ska jag klä på mig och ta mig till skolan. Kongressprotokollen väntar på mig.

Inga kommentarer: