onsdag 20 augusti 2014

På uppdrag

Igår fick jag två uppdrag av Jonas. Det första var att ta med mig kameran och bege mig till Ramlösa brunn. Brunnsparken var väldigt fin, men det kändes lite skumt att gå omkring där i och med att byggnaderna numera används till privata bostäder.

Och jo, jag uttalar fortfarande Ramlösa fel, att uttala det "rammlösa" känns jävligt konstigt för mig. Tack för det min lågstadielärare!











Sista bilden föreställer ett minnesmonument över Vita bussarna.

Andra uppdraget kom när jag satt på bussen på väg till det första: efter besöket i Ramlösa skulle jag plocka med mig en bok och sätta mig på ett café. Så jag satte mig på Waynes, åt lunch och läste i några timmar. Kvalitetstid med mig själv!


1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med två små sa...

Vilka uppdrag! Låter som en fin fin dag!

Sv: Var jättekul att bara sätta sig i bilen och köra utan att ha planerat och fixat!
Barnen älska det!