tisdag 20 januari 2015

En hel rygg

Ska väl inte ropa hej allt för högt, ont i ryggen kan man ju få av många anledningar. Men ändå.

Jag trodde att min onda rygg berodde på svaga ryggmuskler helt enkelt, men när jag började träna regelbundet igen i höstas visade det sig att de inte alls var de svagaste musklerna. Så jag läste på lite, och lärde mig att en vanlig anledning till ryggont är svaga bålmuskler. Så jag har nu lagt mycket energi på att försöka få bålen på samma nivå som övriga ryggen, och det har gett effekt! Jag minns inte när jag hade ont senast. Fantastiskt skönt. :)

Nu ska jag äta lunch. Har idag tränat för första gången på en månad och magen reagerar som vanligt: den skriker "ge mig mat annars äter jag upp mig själv!". Så det är väl bäst att lyda.

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med två små sa...

Det där med ryggar är sällan bara just rygg!
Vet när jag fick ont i ländryggen en sommar så visa sig det att det var i fötterna problemet satt, haha...

Sv: Hon är för go Anna med sina miner och uttryck!
Än så länge är det bara hosta och förkylning vi alla fått men hellre det än kräk!