torsdag 30 juli 2015

Roxette och grillkväll

I fredags såg jag Roxette för tredje gången. Tredje gången med min moster också, det är uppenbarligen ett vinnande koncept! Jag tänker inte ens jämföra med konserten 2001 för det är bara orättvist mot Marie Fredriksson. Däremot, jämfört med 2011 så har hon fått tillbaka mer av sin gamla röst. Visst är alla låtar något sänkta och Gessle får ta mer ansvar för sången men jävlar, Marie kan än! Det märktes inte minst i slutet av Listen To Your Heart. De tonerna tog hon inte riktigt 2011.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Att hon ens har orkat kämpa sig tillbaka till scenen gör mig så imponerad.




Annars är jag mitt uppe i mitt dygn som gräsänka och det är egentligen först nu jag tänker på att jag är ensam hemma. Började dagen med en långpromenad där Helsingborgsvädret visade sitt vanliga jag: det växlade fort. De sista kilometerna hem fick jag gå i ösregn... Sedan har jag varit hos svärföräldrarna, ätit gott och haft en mycket trevlig kväll. Känns som att jag inte kommer behöva äta på en vecka.

Nu ska jag dricka te och se ett avsnitt av The Sopranos. I vanlig ordning drar jag ut på det där med att gå och lägga sig, det är ju så jäkla trist ensam. :)

Inga kommentarer: