måndag 11 mars 2019

Inte som det var tänkt

Jag skulle vilja lägga till en sak på minuslistan: kraftig urinvägsinfektion! Fy fan vad jag har haft ont. I torsdags vaknade jag och kände mig stel och öm på vänster sida. Trodde att jag hade sovit i någon konstig ställning och tänkte inte mer på det, men på väg till jobbet började det göra ont och stråla ut i ryggen också. Mitt i detta så var det även tågkaos pga ett kabelfel så jag fick sitta en timme i Lund och fokusera på att andas. Väl framme på jobbet orkade jag till lunch, sedan tog jag med mig datorn och jobbade från soffan. Det blev bättre under dagen, men i fredags vaknade jag med ont igen så då ringde jag vårdcentralen. De sa urinvägsinfektion och så länge jag inte fick feber var det bara att vänta ut det.

Så det är vad jag har gjort i helgen. Orkade inte gå ut och äta i fredags så istället körde vi hämtmat då. I lördags var vi hundvakt en liten stund. Igår tog vi en liten shoppingrunda så nu har vi äntligen förvaring till allt lego. Jag har fortfarande lite ont till och från men inte värre än att jag fungerar normalt, så just nu är jag på väg till jobbet. Utanför tågfönstret skiner solen på ett frostigt landskap och det är fantastiskt vackert!

Hockeyförlust botas bäst medels hundvalp! På pluslistan kan vi tillägga att efter lördagens omgång kan LHC inte hamna i kvalet, men det var fan inte på egen förmåga. Helvetets jävla skitsäsong.

Inga kommentarer: