onsdag 1 maj 2019

London baby!

I år firade vi påsk i London och hade det helt fantastiskt! 23-24 grader och sol varje dag. Vi bodde precis vid Waterloo station så det var lätt att ta sig överallt och hotellet hade en mycket god frukostbuffé som ingick.

Vi flög tidigt på långfredagen och tänkte chansa på att vi kunde lämna väskorna på hotellet innan incheckning började, men vi hade sån tur att vårt rum var färdigt när vi kom dit! Efter att ha checkat in begav vi oss mot Camden där vi spenderade större delen av dagen. Det första jag gjorde var givetvis att dyka in i ett stånd och köpa klänningar! Vad annars? På kvällen åt vi den fish n chips ni ser i inlägget under. Som sagt, så jävla gott!






Lördagen började vi med att besöka Imperial War Museum. De hade utställningar om första världskriget, vändpunkter i andra världskriget, fred och säkerhet WW2 - idag samt om förintelsen, alla riktigt bra. Sedan blev det kombinerad sightseeing och shopping då vi promenerade därifrån och upp till Oxford street. Spenderade ganska mycket tid inne på Primark där och kom ut med mycket roligt. Nu kanske ni tycker synd om Jonas, men först hittade han caféet längst upp i butiken och sen hittade han skjortor och Jurassic Park-tröjor, så han led faktiskt inte. Senare på kvällen var vi tillbaka i området runt Piccadilly circus då vi skulle äta hamburgare på ett ställe där i närheten. Samma ställe som jag och Sofie var på förra året och det var lika gott denna gång! Utöver hamburgaren beställde jag också mac n cheese balls, friterade bollar med mac n cheese. Det var lite konstigt men framförallt var det faktiskt jävligt gott! Det är min nya besatthet, måste göra det själv hemma. Innan vi åt skulle jag "bara in och kolla" i Kate Spade-butiken, och hur tror ni det gick? Givetvis kom jag därifrån med en väska.








På söndagen var det dags för ytterligare ett museum, denna gång Natural History Museum. Där var vi främst intresserade av dinosaurierna men de övriga utställningarna var också intressanta. Efter det promenerade vi upp till och genom Hyde Park, åt lunch på ett litet ställe i Paddington (ja Sofie, det stället!) och sedan blev det ett besök i Notting Hill. Trots hans ointresse var jag ju tvungen att visa Jonas den berömda dörren, haha. Den här dagen var vi sugna på italienskt så vi åt på Jamie's Italian vid Piccadilly circus. Med tanke på vem som ligger bakom kedjan kanske det är lite dyrt för vad man får, men det är inga orimliga priser och maten var väldigt god så det var klart värt det ändå!






På måndagen skulle vi flyga hemåt strax efter 14, så det var i princip bara att äta frukost, packa och sen påbörja resan mot flygplatsen. Var helt övertygad om att vi skulle ha övervikt på bagaget (och det hade varit mitt fel då) men vi hade hela 1 kg till godo. Hemresan var smidig och vi landade före utsatt tid till och med.

Så sammanfattningsvis god mat, shopping, turistande, smidiga resor och fantastiskt väder! London, jag är väldigt förtjust i dig och jag kommer garanterat tillbaka.


Inga kommentarer: