måndag 10 februari 2020

En liten lista

När fick du reda på att du var gravid? 21 maj 2019.
Blev det en chock? Både och. Chockad för att det tagit lång tid, men samtidigt hade jag en bestämd känsla i kroppen som sa att den här gången ÄR jag gravid.
Hade du mycket halsbränna? Ja, konstant.
Spydde du mycket? Inget alls!
Hade du mycket foglossning? Nja, kanske lite men jag är osäker på om det var foglossning eller annan smärta.
Har du fått bristningar? Några gamla på höfterna blev lite tydligare, men jag har inte hittat några nya.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Vi visste att det var en pojke, vilket jag också trodde innan rutinultraljudet p.g.a att vi haft mycket enklare att komma på potentiella flicknamn.
Gick du över tiden? Nej, han var beräknad den 29/1 och föddes den 19/1.
Födde du för tidigt? 10 dagar före BF men inom normalspannet.
Hur var förlossningen? I slutändan snabb och framförallt häftig. Personalen var fantastisk. Hade inte planerat att föda utan smärtlindring men nu blev det så och jag hanterade det like a boss!
Blev du sydd? Ja, jag blev klippt så några stygn var nödvändigt.
Dragen med sugklocka? Nej, men det var nog inte långt borta.
Hur många var inne i förlossningsrummet? En barnmorska och en undersköterska till en början. I slutet även ytterligare en barnmorska plus en läkare. Och Jonas givetvis!
Hade du någon nära med dig? Jonas!
Vilket BB födde du på? Helsingborgs lasarett.
Hur stor var bebisen? 51 cm, 3285 gram.
Vad fick den heta? Axel Bo Wilhelm Jörnestad.

Vakna för att äta? Överskattat!

Inga kommentarer: