måndag 20 april 2020

Helgen som gick



Fredagsmys! Vi firade nya lägenheten med lite bubbel. I juni flyttar vi från denna sekelskiftesdröm till en annan, från Eneborg till centrum. Det är faktiskt med lite sorg i hjärtat. Jag önskar verkligen att bäst före-datum på denna lägenhet inte skulle närma sig så fort men det går inte att ge Axel ett rum på ett bra vis här, vi vill inte att han ska ha ett genomgångsrum utan möjlighet till avskildhet. Kommer sakna trägolven här men nya lägenheten har badrum + liten toa, två balkonger, bättre planlösning, skafferi man kan gå in i, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och hiss. Jag har saknat balkong som fan och det ska bli obeskrivligt skönt att slippa släpa upp liggdelen och istället enkelt kunna ta med vagnen upp och ner. 




Liten pojke i stor säng och mys i vagnen hos farmor och farfar! Lördagen började med melodikryss som vanligt. Sedan blev det en sväng till Höja. Jonas fiskade, jag och Kerstin njöt av solen och löste var sitt korsord och Axel mös i vagnen. 




På söndagen lämnade jag mina killar hemma och tog lite egentid. Spenderade mina julklappspengar nu när det är kul att köpa kläder igen! Två klänningar, en kjol, strumpor, ansiktsmask och lite smink blev resultatet och det var konstigt men skönt att åka någonstans utan vagnen. Väla var i princip öde (minus kön till MQs konkursutförsäljning och den vägrade jag stå i), jag gick och lyssnade på musik och njöt av att kunna ta tid på mig utan att behöva fundera på om Axel skulle bli hungrig snart eller behöva ny blöja. Lika skönt var det att komma hem igen dock. På kvällen åt vi löjligt god mat, ugnsbakad röding med vitvinssås. 


Idag har det varit nästan 20 grader och helt underbart! Jag gick utan jacka och Axel mös under en tunn filt. Fantastiskt. Älskar den här årstiden.

Inga kommentarer: