fredag 12 februari 2021

Intensiv vecka

Inte fysiskt eller jobbmässigt intensiv, men känslomässigt. Måndag och tisdag var jag i Bjuv för att få överlämning från nuvarande nämndsekreterare. Jag fick massor information och har en hel del anteckningar som jag behöver gå igenom och strukturera upp, men det känns väldigt bra. Det kommer säkert kännas rörigt till en början och det kommer kanske ske några misstag men det kommer bli SÅ roligt! Jag ser så mycket fram emot detta och är pepp på att få komma på plats och sätta igång. Jag kommer dessutom in i början av nämndscykeln då det är arbetsutskott och nämnd mot slutet av månaden, vilket jag tror kommer underlätta. 

Det är så skönt att det har löst sig så bra och att det känns så här. Det är givetvis konstigt och lite trist att lämna en arbetsplats man har trivts så bra på, men nu hann jag aldrig bli stressad och bitter över situationen och det känns som att avslutet blir bra. Denna vecka har jag även fått min avgångsanmälan (tänkte inte alls på den till en början eftersom jag är uppsagd, men jag begär ju faktiskt förkortad uppsägningstid) underskriven och har gjort en överenskommelse med chefen om mina kvarvarande semesterdagar. Jag kommer ta ut några och få resten utbetalda, min sista arbetsdag blir den 19 mars och sen blir det 1,5 veckas ledighet innan jag börjar min nya tjänst. Sen jobbar jag en dag och sen är det påsk och långhelg. Lagom, haha. 

Den här veckan avslutade jag med en rätt lugn men tämligen effektiv arbetsdag. Jag hann även med lite lunchshopping! Höörs kommun gav samtliga medarbetare fem presentkort a 200 kr i slutet av 2020, presentkorten kunde användas hos företag som är anslutna till Höörs handelsklubb och dem har jag använt i en klädbutik idag. Det blev ett par jeans till mig samt tre par byxor, en body och en tröja till Axel och det landade på exakt 1000 kr. Precision!

Nu: Axelmys (Vem försöker jag lura, det blir snarare Axelbus)
Snart: Slänga ihop en pasta med bacon, vitt vin och parmesan


I morse. Vakna pappa! LEKA!


1 kommentar:

Sofie Olsson sa...

Sv: tror att skolan missbedömt lite.
Dom brukar ha en klass på ca 20 elever varje termin. Vår termin fick dom bidrag för att starta upp ytterligare en, så två klasser med ca 20 i varje. Och många som bor lokalt. Andra terminer har det varit många från olika delar av landet.
Så när då ALLA fick order om att jaga rätt på skolor för fältstudier så blev det många som hörde av sig till samma skolor och sen blev det mest skit av allt. Så nu får vi fylla i listor vilken skola vi tänker kontakta för intervju.

Så nu känns det som att man redan mailat typ alla skolor inom två mils radie och nu när det är dags igen så tvekar man lite på vem man ska maila igen.
Och särskilt när det enbart rör sig om en intervju.
Hade varit SÅ mycket roligare och givande att få komma UT till skolorna och få se verksamheten och få med sig massa intryck och erfarenheter.
Så galet trött på denna pandemi nu alltså....