måndag 5 april 2010

Semi

De två första semifinalerna har ju varit sådär. Den första var bara ett stort aprilskämt, och i den andra slutade de spela i tredje perioden. Man kan inte sluta spela bara för att man leder med 2-0!

Domarinsatsen var ju ganska konstig också. Och såhär säger Jocke Eriksson till expressen: - Jag kan bara konstatera att statistiskt sett har vi spelat tre matcher - match 6 och 7 mot Frölunda och match 2 mot Djurgården - med domarparet Marcus Vinnerborg/Sören Persson. Under de matcherna har Sören Persson tagit noll utvisningsminuter för motståndarlagen mot Linköping. Samtliga utvisningar har Vinnerborg tagit. Under samma matcher har Sören Persson skapat fyra stycken 3-mot-5-underlägen för Linköping och inget i vår favör.

Det är helt klart anmärkningsvärt.

Förresten. Wikegård hyllade det faktum att DIF alltid kör med stenhårda crosscheckings - det är väl för fan inget att hylla?!

Ny match ikväll, och nu vill jag se en kämpainsats likt den i de 3 sista matcherna mot Frölunda!

3 kommentarer:

Nathalie sa...

Du vet att jag kommer behöva säga upp kontakten med dig om HV och LHC skulle möta varann i finalen ;)

Hannah sa...

Hahaha, det är ömsesidigt ;)

MATILDA sa...

Wikegård har jag svårt att gilla, eller ja egentligen alla här i stan nästan... Kanske gäller hela Sverige? Han borde iaf int få ha det jobb han har om jag får säga min åsikt.

sv. En satans suring nu senast... Vi leder matchen och har kontroll över den, till sista perioden då hv helt plötsligt får göra det dom vill och tillslut har dom det kvitterats... Sen att dom går mål i sudden och avgör är inget chockerande. (Int vår grej, har seriöst förlorat 90% av alla förlängningar den här säsongen)