tisdag 4 januari 2011

Bio och hockey

Igår var vi på bio, så nu har jag äntligen sett senaste Harry Potter-filmen. Iiih, jag vill se nästa del NU! Och jag har höga förväntningar på filmatiseringen av The Prince's Tale, det bästa kapitlet i hela serien.

Sedan var det dags för Sverige att spela semifinal i JVM. De första två perioderna var ganska dåliga, tredje hyfsat bra och förlängningen dominerades totalt av Sverige. Men det blev inga mål och till slut vann Ryssland på straffar. Inte helt oförtjänt. Hoppas bara att de vinner finalen också så att jag kan fnittra åt kanadensarna på HF Boards.

Nu ska jag fortsätta plugga mänskliga rättigheter, mänsklig säkerhet och humanitär intervention. I alla fall fram till 19.00 då jag ska lyssna på hockey och göra köttbullar. LHC - Brynäs ikväll!

Inga kommentarer: