tisdag 18 januari 2011

Fegis

Hej, jag heter Hannah och jag är en superfegis. Jag har köpt ett spel jag knappt vågar spela. Läste om Deadly Premonition som skulle vara inspirerat av Twin Peaks, och eftersom jag älskar den tv-serien var jag tvungen att köpa spelet. Det är i princip en kopia av Twin Peaks. Ett mord i en liten stad, douglasgranar, tjatet om kaffe, drömmar om The Black Lodge och där Cooper i tv-serien pratar med en Diane, pratar huvudkaraktären i spelet med en Zach.

Det är inte det bästa, snyggaste spelet jag har spelat och kontrollerna är lite frustrerande ibland. Men just det att det är en Twin Peaks-kopia gör att jag älskar det! Samtidigt vågar jag dock knappt spela det. Så länge det är dag i spelet är det inga problem, men så fort det blir natt blir stämningen så sjukt obehaglig. Ännu värre blir det om det regnar eftersom man vet att Raincoat Killer smyger omkring någonstans.

Lättskrämd? Bara lite.

Inga kommentarer: