söndag 13 februari 2011

Nöjd tjej

Att ta sig till Göteborg i fredags tog lite längre tid än förväntat. Planen var att åka med pendeln till Jönköping, och sedan vidare till Göteborg med Västtågen. Och visst gick pendeltågen i hyfsad tid, förutom just det vi skulle åka med. Det var nämligen inställt på grund av att dörrarna hade frusit. Så det blev ersättningsbuss ner till Nässjö och sedan tåg. Var framme i Göteborg vid 19, och då var det bara att leta upp hotellet, checka in, äta på puben mitt emot och sedan bege sig till Sticky Fingers.

Mortiis var förband och mycket bättre än jag hade förväntat mig. Jag må vara synthare, men jag kan också uppskatta gitarrer. Kl 22.30 var det sen äntligen dags för Combichrist och det var så jävla bra! 1,5 h ren lycka. De spelade Scarred (min favoritlåt just nu), jag fick en trumpinne från förbandet och lyckades skaka hand med Andy, så efteråt var jag så nöjd att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

Efter att ha hoppat, dansat och sjungit i närmare 2 timmar var det skönt att komma tillbaka till hotellet och ta ett varmt bad. Hotellet var för övrigt väldigt mysigt, med stora fönster och högt till tak.

På lördagen blev det först några timmar på stan innan vi satte oss på tåget mot Jönköping. Väl där var det 1,5 h kvar tills pendeln skulle gå, så vi passade på att äta och gå en liten sväng. Jag lyckades även kläcka ur mig "vad fint det är!", vilket Jonas tyckte var väldigt roligt. Men ja, solnedgång vid Vättern ÄR fint, även i Jönköping. Givetvis var pendeln försenad, men runt 19 var vi äntligen hemma igen. Borta bra men hemma bäst stämmer verkligen.

Joe the Unicorn, Andy & Z Marr


Andy


Trevor


Joe & Z Marr

1 kommentar:

Zouphie sa...

Men vad är det du varit och kollat på Hannah?:)