fredag 5 augusti 2011

Är det september snart?

Med mindre än en vecka till första träningsmatchen och 41 dagar kvar till elitseriepremiären kommer hockeysuget smygande. Eller smygande och smygande, det slog till som en blixt från klar himmel när jag kollade på highlights från förra säsongen.

Jag är himla nyfiken på vad det här laget kan prestera. Samtidigt är jag lite skeptisk. Söderberg har alltid varit en jobbig gnällspik i mina ögon och Åkerman är inte direkt jätteung längre, så i mina ögon har de en del att bevisa. Och klarar sig Arlbrandt utan Olausson? Dessutom tar det ett tag innan Hlinka och Hlavac ansluter tyvärr. Det är nackdelen med artistkontrakt, det kan lätt rubba balansen i laget.

Men finns ingen mening med att vara negativ i förväg. 15 september kl 18:00, LHC - Brynäs. SATAN vad jag längtar!

1 kommentar:

matilda sa...

Nu börjar hockeyn närma sig på riktigt! :D
Vi har första isträningen på tisdag, wiie.