onsdag 6 februari 2013

Irritation och tur

Det slår aldrig fel. Varje gång jag är och simmar så är det minst en överbeskyddande mamma som envisas med att ha sin son med sig in i omklädningsrummet. Inga småbarn, 7-11-åringar. Det börjar störa mig, och jag undrar vad de jämnåriga flickorna tänker. Som 11-åring hade jag absolut inte velat ha någon kille i närheten när jag bytte om.

I den åldern klarar man fan av att byta om själv, punkt. Det borde finnas någon slags åldersgräns på det där.

För övrigt: idag hade jag nästan oförskämt mycket tur. Jag skulle köpa biljetter till en kravall och biljettsläppet var klockan 8:00. Kommer dit vid 7, vilket brukar räcka när det är en av de mindre populära kravallerna. I år var det dock fler än vanligt som köat under natten, så när jag kom var det "väldigt liten chans" att få en biljett. Hur det gick? När jag hade köpt mina biljetter fanns det 1-2 st kvar. Ibland har man tur!

Inga kommentarer: