fredag 15 mars 2013

Inte alla säkringar i proppskåpet

Igår fick jag idiotförklara mig själv lite för Stångåstadens kundtjänst. Spisen slutade helt plötsligt fungera så jag ringde för att göra en felanmälan, och det första hon säger då är "har du kollat så att det inte är en säkring som gått?".

Det hade jag ju inte, så jag fick lite skamset erkänna att jag inte visste vad jag skulle kolla efter. Så igår lärde jag mig något nytt! Och om det var en säkring? Det var inte bara en, det var fyra stycken.

Annars så skrev jag igår tenta i Politisk teori 2. Den handlade om sjukvårdsförsäkring i USA, först skulle vi argumentera för eller emot ett av systemen ur olika ideologiers synvinklar, och sedan ta ställning själva. Allt med argument förankrade i kurslitteraturen givetvis. Jag har saknat att skriva sådana tentor, så mycket roligare än att sitta och räkna!

Nästa kurs börjar inte förrän på onsdag, så nu njuter jag av att ha några dagar ledigt i kombination med att jag har en hög olästa böcker och ospelade spel. Har redan läst ut en bok, första delen av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar. Så sorglig, så bra.

Inga kommentarer: