torsdag 28 mars 2013

Dagens i-landsproblem

Jag har ett presentkort på GinaTricot som jag försöker utnyttja, men jag hittar ingenting. Det finns inget som sitter bra på mig. Allt är oversize eller rakt, det vill säga sådant som är jättesnyggt på andra men som absolut inte passar mig. Antingen så ser jag ut som en fyrkant eller så ser det ut som att jag är gravid, och det vill jag gärna undvika.

Å ena sidan känns det så fel att gnälla på något sådant, är detta mitt största problem så kan jag utan tvekan leva med det liksom. Men å andra sidan så vill jag gärna ha kläder som passar mig.

Annars så sitter jag och kollar på första semifinalen mellan Skellefteå och LHC, där LHC ligger under. Jag förväntar mig att Skellefteå i slutändan kommer vinna detta, men nog fan ska LHC kunna ge dem en ordentlig match. Om de bara slutar slarva och är med från början. Vilket verkar vara mycket begärt...

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Oj vad jag känner igen känslan!
Ibland undrar man lite smått vem som alla kläder görs för. För ser ju snyggt ut på alla andra!?

Sv: Ja att dom inte kunde fira både eller låta den andra killen få en annan dag är över mitt förstånd men blev bra till sist.
Men blicken Casper gav på SIN dag när jag gick den sitter på näthinnan ett tag till...

Då är det i stan jag får skaffa en liten sommarstuga sen då ;)
Mycket barnen man tänker på med att bo i stan istället. Det här med "på vår gata" känslan. Att kunna GÅ till en kompis... Men hoppas detta blir bra detta med!

våldtäktskulturen som råder nu är inget kul.
När man hört om det i Indien och allt annat så trodde man att det skulle vända lite. Men fortfarande så är män män och ska tydligen så får vara. Deras "rättigheter" väger tungt och att det är 2013 det står i kalendern och inte 1813 spelar tydligen mindre roll, tyvärr....