måndag 16 april 2018

2018 Stanley Cup playoffs bracket challenge



Det är extremt sällan jag ger mig på att tippa utgången av en liga eller ett slutspel, men nu har jag gjort just det. Och varför inte direkt gå på den högre svårighetsgraden och tippa Stanley Cup? Sist jag gjorde det var 2007 och då fick jag faktiskt rätt i min gissning som var Anaheim som mästare med Ottawa som starkaste utmanare.

I år då? Jag har gissat på Nashville - Tampa Bay i final, med Nashville som mästare. Nashville föll på målsnöret förra året och vann grundserien i år. Egentligen hade jag velat ha dem mot Winnipeg i conference-finalen men nu ser slutspelsträdet ut som det gör.

Hur går det hittills? Sådär. Nashville, Winnipeg, Tampa och Pittsburgh leder sina serier. LA trodde jag mer om men när jag vaknade i morse hade Vegas skaffat sig 3-0 i matcher. Jag glömde uppenbarligen ta med i beräkningen att Vegas har trefaldige Stanley Cup-vinnaren Fleury i mål... Anaheim mot San José kändes 50/50. Med Washington räknade jag med att deras kroniskt dåliga slutspelsnerver inte skulle slå till förrän i andrarundan. Toronto mot Boston är mest baserat på önskan faktiskt då jag som liten valde Toronto som favorit, och där har vi en stor anledning till varför jag sällan tippar. Jag är inte bra nog på att ignorera min önskade utgång.

Fortsättning följer! Än så länge lever mitt finaltips i alla fall!

Inga kommentarer: