fredag 20 april 2018

En liten lista om mat


Mina bästa vardagsrätter - Köttfärssås, skinksås, gulaschsoppa, stuvade makaroner.
Saker i kylen & skafferiet jag inte kan leva utan - Salt, pasta, potatis, bacon, knäckebröd, smörgåsrån, parmaskinka, parmigiano-reggiano, lax.
En maträtt som alltid funkar - Stuvade makaroner!
Det nyaste tillskottet i mitt skafferi - Säkert en ny tesort.
När jag ska imponera på någon lagar jag - Lasagne, köttbullar eller carbonara.
Mina favoritkryddor - Salt, kryddpeppar, citronpeppar, grillkrydda citrus, chicken & steak.
De roligaste rätterna att laga med vänner - Rätter med udda råvaror eller de som lagas på grillen.
Den senaste nya maträtten jag provade - En baconröra till bakad potatis.
Tre maträtter jag vill prova laga - Gås (vanskligt med tanke på hur högt ribban ligger), kåldolmar, grön ärtsoppa.
Det här piffar upp en maträtt - Goda tillbehör, till exempel vitlöksbröd.
Om jag bara fick äta en maträtt resten av mitt liv - Sommenabborre, kalops eller lax med pressad potatis och hollandaise.



Inga kommentarer: