torsdag 12 januari 2023

Lista om 2022

Gjorde du något 2022 som du aldrig gjort förut?
Tog mig an ett nytt område och därmed en ny typ av arbetsuppgifter.

Vad var din största framgång?
Jag återfann jobbsjälvförtroende och bevisade återigen för mig själv att jag lär mig snabbt och att jag är bra.

Största framgång på det privata planet?
Egentligen ligger detta på 2021 eftersom det var då jag sa upp mig, men det la grunden för ett bra 2022. Att jag prioriterade det som är viktigt, min familj och jag själv. Det ser säkert ut som att jag gav upp, som att jag flydde. Ja, hade jag varit mindre skör där och då så hade jag orkat bråka men nu valde jag det alternativ som skulle hålla mig upprätt. Det kändes såklart pissigt vid många tillfällen men det var det rätta.

2022-stilen?
Klänning, klänning, klänning. Världens bästa plagg. Det är som att vara klädd i mjukiskläder hela dagarna fast man är stilig samtidigt.

Vilken maträtt åt du oftast?
Ingen aning!

Upptäckte du något nytt?
Att det faktiskt är rätt skönt att åka tåg vid 0530, inte en jävel som stör.

Vad var sämst?
Världsläget med krig, inflation och elkris. Lite mer ytligt så LHC:s sämsta perioder, främst i början på 2022. Jag fortsätter undra hur jag kunde få ett magsår innan de senaste säsongerna.

Vad var bäst?
Min familj.

Något oväntat som hände?
Att jag i princip blev headhuntad tillbaka till tidigare arbetsplats.

Bästa köpet?
Biljetter till Springsteen i Göteborg 2023 hamnar högt på den listan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. 2022 var lugnt och stabilt vilket var väldigt skönt efter två kaotiska år.

Något som var jobbigt?
Inget utanför "vardagsjobbigt" så att säga.

Bästa och sämsta dagen på året?
Sämsta vete fan, det finns ingen som direkt sticker ut som riktigt usel. Bästa är dygnet med egentid i Köpenhamn. Bra konsert, god mat och att bara vara.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Målet för 2023 är att få till mer regelbundenhet i det.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Åkt tåg? Nej jag vet faktiskt inte. Det är inte alltid kul att vara uppe så tidigt men i gengäld slutar jag ju 1515 och har därmed massor tid med Axel på eftermiddagen.

Bästa tiden 2022?
Sommar med en 2,5-åring som är nyfiken på allt! Underbart.

Vad spenderade du mest pengar på?
Axel och skånetrafikens månadskort.

Vad ser du mest fram emot 2023?
Att äntligen få se Bruce Springsteen!

Vad önskar du dig av 2023?
Mer träningsrutiner. Att jag fortsätter upprätthålla min återupptagna läsning. Lyckad äggdonation. Kanske en weekendresa, tror inte att jag behöver bearbeta Sofie SÅ mycket för det. Kompishäng. Bebismys till sommaren (inte vår bebis!). 

Inga kommentarer: