fredag 6 januari 2023

Nyårsafton

Vi firade hemma och hade två kompisar över på middag. Vi bjöd på fördrink med tonic, citronsorbet, passionsfrukt, limejuice och rosmarin. Supersurt, precis i min smak och då var det inte ens jag som hade valt drinken. Huvudrätten bestod av smörstekt hälleflundra, dillslungad potatis och vitvinssås och sen hade jag slängt ihop en efterrätt som var en kompott av citronmousse, vaniljglass, hallonsås, maränger och havreflarn. Och sedan snacks såklart! Supertrevlig kväll. Anna och Marcus åkte hem en stund innan tolvslaget för att slippa undan fyrverkerierna, vi är ju ganska mycket mitt i smeten här. Förra nyårsafton så vaknade Axel ledsen när det var som mest strax efter tolvslaget så den här gången tog vi upp honom en stund innan. Det fungerade på så vis att han inte blev rädd, men han var heller inte superroad för efter några minuter så tog han sin pappas hand, sa "sova nu" och gick mot sitt rum. Det var dock svårt att somna om där så vi alla somnade senare i sängen tittandes på JVM på surfplattan.

Jag tog dessvärre inga bilder förutom den stage:ade jag tagit på Axel i tre år nu, och den tänker jag fortsätta med tills han vägrar 😁

Hejdå 2022, välkommen 2023!


Inga kommentarer: