lördag 14 februari 2009

Jämtin vs Sundlöv

Trodde aldrig att jag skulle stå på Jämtins sida. Men i det här fallet gör jag det.

Domarrapporten ger Jämtin rätt.

Snyggt jobbat, Brynäs. Smart drag att ljuga i media.

En del av mig tycker att Sundlöv faktiskt får skylla sig själv. Han skulle inte varit i spelargången över huvud taget. Och i det läget, hur dum är man om man uppträder/säger något spydigt? Om jag skulle möta en adrenalinstinn, förbannad hockeyspelare som just fått matchstraff, då skulle i alla fall jag passa mig jävligt noga.

Att Jämtin är avstängd i dagens match har jag ingen större förståelse för. Han fick ju "bara" game misconduct, det innebär inte automatiskt en matchs avstängning. Nej, han är avstängd i väntan på utredning. Måste vara första gången disciplinnämnden gör så. Och trots att han har rätt kan vi redan nu räkna ut att han kommer få det största straffet.


Matchen i övrigt? Brynäs vann rättvist, och Noronen gjorde ingen lysande debut. Men sen fick han ju ingen vidare hjälp av försvaret heller.

Jag hoppas verkligen att Timrå idag får sota för det bottennappet. Men jag har inga större förhoppningar.

Inga kommentarer: