söndag 4 oktober 2009

Tackfest och hockey

I torsdags hade vi tackfest för våra faddrar. Kvällen hade ett prinsar och prinsessor-tema, och vi krönte våra kungliga faddrar. Haha, våra faddrar kallar oss överambitiösa, jag förstår absolut inte varför. :P Det blev en väldigt lyckad kväll, och det var kul att se att så många verkligen hade gått in för temat. Efteråt tänkte jag och Unna gå ut, men vi lyckades missa sista bussen ner till stan så vi hoppade över det och gick direkt på fyllematen.

Igår var jag på hockey. Jag var inte speciellt positiv innan matchen, och det går ju mycket bättre när jag är negativ. Gårdagens match var nämligen ett fall framåt. Det var inget skönspel, men alla kämpade i 60 minuter och det gav resultat. Håkanson gjorde hattrick och Jämtin gjorde matchens snyggaste mål. Jämtin blev även crosscheckad i ansiktet, och han stod upp för sina lagkamrater efter Gaths fula tackling på Erik Andersson.

Man får ett annat perspektiv på honom nu när han spelar i LHC. Man ser hur mycket skit han får tåla just för att han heter Jämtin. Och hade ni för ett år sen sagt åt mig att jag skulle skriva den meningen hade jag hånskrattat er rätt upp i ansiktet.

Inga kommentarer: