fredag 29 juli 2011

Minisemester 2011

Som art är mänskligheten bra, som individer är vi fan förlorade. Varje gång jag åker buss förundras jag över hur svårt det kan vara att läsa på kortläsaren. Står det att den inte fungerar kommer den inte börja fungera för att du trycker på samma knapp 37 gånger! Överlag verkar folk ha svårt med det här systemet och det har funnits i snart två år. Folk är idioter.

Nåja, det var inte mitt nästintill obefintliga tålamod med korkade människor som detta skulle handla om, utan min och Jonas lilla semester. Förra fredagen jobbade jag till 15, och sedan begav vi oss mot Skåne. Var framme i Hässleholm vid 20 och i Ängelholm en timme senare, där vi återigen förundrades över att Aissa inte är rädd för mig.

Lördagen började med ett getingstick till frukosten, givetvis var det jag som blev stucken. Sedan begav vi oss mot Helsingborg för att se HIF - Malmö. Urusel domare, massor regn och ett oavgjort resultat, men det vägdes upp av trevligt sällskap och en ändå ganska bra match. Dagen avslutades med "mat" på Max och frågesport.

På söndagen begav jag mig till Göteborg för att möta upp min moster och se Roxette. Det blev en lång väntan och förbandet var en otroligt tråkig historia, men det var värt det då det var riktigt bra! Blev en snabbvisit i Göteborg för mig, för redan kl 11 dagen efter åkte jag mot Helsingborg igen. Blev upphämtad av Jonas och Fredrik, åkte och köpte chips och sedan ägnade vi resten av dagen åt Futurama.

I tisdags sken solen, då var det dags att åka till Helsingör. Öl/cider på torget, promenad bland alla fina hus, en del foton och givetvis glass! Innan vi åkte hem blev det mat och en promenad i Helsingborg, och ju mer jag tänker på det desto mer lockar tanken att någon gång bo där. Men oavsett så är det minst 3 år kvar till det.

I onsdags gjordes det verkligen inte många knop. Var inne i Ängelholm en sväng och hälsade på Jonas mormor innan vi åkte hem. Förvånansvärt nog var x2000 i tid hela vägen hem, så vid halv elva var vi i Ryd igen. Allt som allt en mycket trevlig semester, och som vanligt är jag väldigt lugn och avslappnad efter att ha spenderat tid i Höja.

Utsikt från Kärnan i Helsingborg.

Mer bilder kommer en annan gång, nu ska jag fortsätta med min present från Jonas, The Saboteur!

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Låter som mysig liten mini-semester. Sånt man skulle gjort innan man fick barn. Åkt över till helsingör och bara strosat lite... :)

SV: ja casper kan vara lite småcharmig när han sätter den sidan till men kan oxå vara en riktig liten gangster... :)