måndag 26 december 2011

Jul 2011

Inte riktigt en vanlig jul, men bra ändå. Jag har spenderat den mesta tiden i Bjursdalens kök, och trots att det har varit en del att göra så har det ändå varit smidigt. Allt var färdigt i tid och allt räckte. Och fördelen med att ha varit med i matsalen en julafton är att alla andra dagar känns otroligt lugna. Igår var det jag som serverade och det kändes som ingenting, trots att det var söndag och porterstek.

I övrigt har jag nästan fått en dörr över mig (drama sådär på julaftonsmorgonen, haha), tagit det lugnt, ätit skinksmörgåsar och fått fina julklappar.Och idag gav jag och Sofie oss in i den röra som kallas mellandagsrea, hon köpte en kamera och jag hittade en tröja och lite underkläder. Resten av presentkortet ska sparas tills operation viktuppgång är avklarad.

För övrigt är mina föräldrar lika galna som vanligt. Första julskinkan påbörjades i fredags, och nu står den andra på spisen. Det är som det ska vara.

Och på tal om det ska jag nog ner och ta mig en smörgås nu.


Såg bättre ut i kameran, men helt ok ändå.

Jag tycker fortfarande inte om det här påhittet med vit plastgran!

2 kommentarer:

Sofie - Mamma till två små sa...

oj, vad säger Jonas om en sådan gran.. han som är så noga med detaljet kring jul? :)

Sv: Ja sådana personer önskar man knappt sina fiender.. Hon är hemsk.. Därför jag inte publiserar dina kommentarer för att du ska slippa henne....

Sofie - Mamma till två små sa...

Sv: varsågod! :)

Julen brukar vara helig för Jonas känns det som.. ska vara som det alltid är.. Minns en jul när vi var mindre då han grät när mor kom hem med årets gran för att den var ful, :)